Thank God It's Friday // November

27.11.15

Hai! Het is vandaag vrijdag!! EIN-DE-LIJK!!! 


Vandaag een blogberichtje met wat van alles in. Ik heb voor jullie een DIY klaarstaan, en een stukje uit mijn leven.

Het is vandaag vrijdag, de zevenentwintigste. Op zich niet zo speciaal, maar wel voor mij want volgende week vrijdag heb ik mijn eerste examen. Dus, zal ik waarschijnlijk in de weken die komen geen artikeltje meer kunnen posten. Maar ik beloof jullie dat er wel een leuke KERST-SPECIAL aankomt! Ik begin die vrijdag met Frans, de maandag daarop heb ik dan Wiskunde en zo voort, en zo voort. Oké, ik zal nu even to-the-point komen, want.. Ik heb voor jullie vandaag een DIY. 

De DIY is als volgt:
Een POLAROID-SLINGER!!!!!


Benodigdheden:

- Een touwtje
- Wasknijpers (ik gebruik er 8)
- Printer
- Fotopapier (je kan ook gewoon papier gebruiken, maar dan is het polaroid effect een beetje weg)
- Spijkertjes (ik gebruik er 3)

Hoe ga je te werk?

Je knoopt het touwtje aan 1 spijkertje vast, en prikt dat in de muur of waar je het ook wilt bevestigen. In het midden van het touw maak je een 2e spijkertje vast en ook deze hang je op een plek waar je zelf wilt. Ten slotte verbind je het laatste spijkertje met het touw en ook dit prik je ergens vast. 

Nu hangt je koord, dus alleen de polaroids nog. Wie zelf een polaroidcamera heeft, kan zijn foto's nu gewoon ophangen met een wasknijper. Maar ik ga ook eventjes uitleggen hoe je zelf polaroid fotootjes kan maken.

Ga naar google/safari/andere en open de website picmonkey. Dat is een bewerkingssite. Klik op het knopje 'edit' (bovenaan, naast het logo). Selecteer één of andere foto die je wilt gaan bewerken. Links zie je dan een kolommetje met enkele bewerkingsknoppen. Klik op het knopje 'crop', daarmee kan je je foto verkleinen of vergroten naar een vierkantje. Dan zie je helemaal links een vlindertje en daaronder een knopje 'frames'. Klik daar op en dan kan je een frame kiezen. Kies hier voor het polaroid-frame. Nu is je foto een polaroid geworden. 

Opslaan en afdrukken is de boodschap en dan ben je klaar! Maak er zo enkele met leuke foto's en hang deze op aan het touwtje! 

Wedstrijd?!

Er hangt ook een wedstrijd aan vast! Wie een foto trekt van de leuke polaroid creatie, die dan op Instagram post, mij er in tagd (Nanette Huysmans) en de hashtag: #nanette'sbloglife=cool gebruikt, kan een shoutout winnen. Ik zal er 3 uitkiezen die dan beloond worden met een shoutout en een naamsvermelding in een artikel op deze blog. Veel succes!

Ik hoop dat jullie dit een leuk artikeltje vonden en laat zeker ook eens een comment achter! Hoe ziet jullie vrijdag er uit? Laat het me weten! 

Liefs, Nanette

You Might Also Like

0 reacties

Zoeken